18 Temmuz 2014 Cuma

Photoshop CS6: Fotoğrafların arka planını temizlemek







Bu konu hakkında aslında videoyu ben hazırlamak istiyordum fakat gerçekten buna vakit ayıramıyorum. Bu yüzden internetten yalın , sade bir anlatım ile bu işlemi anlatacak bir video buldum.
Video ingilizce fakat kısaca ben size olayı tercüme edeceğim. İlk önce yapmanız gereken şey photoshop (CS 6 üzerinden anlatılmış fakat çoğu sürümde aynı şekildedir.) açıyoruz, bir resim ekliyoruz ve ardından sağ taraftaki layer menüsünden resmin kilidini açıyoruz.
Bu işlemden sonra artık fotoğrafımız bir kuş gibi özgür, sol menüdeki Magic Tool aracını seçiyoruz ve resmin arka planına tıklayıp DELETE tuşuna basıyoruz. Bu sayede fotoğrafın arka planı temizlenmiş oluyor. Fotoğraf ile işiniz bittikten sonra Dosya > Farklı Kaydet: dosyaadi.png şeklinde kayıt etmeniz gerekiyor PNG yapmaz iseniz fotoğrafın arka planı temiz şekilde gözükmeyecektir.
Dipnot: Magic tool’u seçtikten sonra eğer arka plan tam olarak temizlenmez ise (her resimin arka plan rengi farklı, tonu vs.) yukarıdaki Törelans ayarı var yanında rakam yazan oradaki rakamı alçaltın yada yükseltin.